Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1484057
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 56 dni
1

Kartka z kalendarza

Innowacyjny Program Nauczania Interdyscyplinarnego

W związku z uzyskaniem pozytywnej odpowiedzi od Świętokrzyskiego Kuratora Oświaty na wniosek dotyczący wprowadzenia innowacji pedagogicznej, od 1 września 2013 roku do 30 czerwca 2017 roku będzie realizowany w Publicznej Szkole Podstawowej w Jeziorku projekt pt.,,Opracowanie i upowszechnianie innowacyjnego programu nauczania interdyscyplinarnego z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych, informatycznych i technicznych dla uczniów klas IV-VI szkół podstawowych”.

We współczesnej szkole uczeń oprócz tradycyjnych metod nauczania powinien zdobywać wiedzę empirycznie, samodzielnie wykonując doświadczenia i eksperymenty. Szkoła stosując innowacyjne metody nauczania, aktywizuje uczniów do pracy.

Program ten stwarza możliwość realizowania podstawy programowej w sposób praktyczny, na zajęciach interdyscyplinarnych wykorzystujących nowoczesne oprzyrządowanie komputerowe np. interfejsy.

Uwzględnia określone w podstawie programowej cele kształcenia, treści nauczania, a także umiejętności ponad przedmiotowe sformułowane we wstępnej części podstawy oraz założenia wychowawcze wynikające z treści przyrodniczych, matematycznych, informatycznych i technicznych.

Program nie narzuca sztywnego podziału na bloki tematyczne. Nauczyciele mogą swobodnie dobierać treści w tworzeniu własnych planów pracy, co ułatwia realizację zajęć interdyscyplinarnych metodą projektu edukacyjnego. Zawiera szczegółowe cele i treści nauczania w każdym punkcie podstawy programowej z matematyki, przyrody, informatyki i techniki, wzbogacone o przykłady, ćwiczenia, które jednocześnie wskazują sposób osiągania zamierzonych celów.

Propozycje różnorodnych ćwiczeń, zadań, eksperymentów opracowanych dla każdego z czterech przedmiotów oraz ich praktyczny charakter stanowią niewątpliwie zaletę tego programu.

Położenie silnego nacisku na praktyczne wykorzystanie wiedzy w zakresie czterech przedmiotów z wykorzystaniem technologii informacyjno-komunikacyjnych oraz nowoczesnych przyrządów pomiarowych integrujących pomiary wielkości fizycznych i obserwacji przyrodniczych z obliczeniami matematycznymi  i nowym oprogramowaniem stanowi o innowacyjności tego programu.