Po raz kolejny w tym roku szkolnym 2021/2022 w Publicznej Szkole Podstawowej im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku odbyło się spotkanie dyrektorów szkół w ramach Klubów Dyrektorów Małych Szkół.
Tematem wiodącym spotkania zorganizowanego w dniu 5 kwietnia było wydatkowanie środków z dotacji oświatowej, prawidłowe ich kwalifikowanie zgodne z przepisami prawa oświatowego-propozycja regulaminu wydatkowania. Spotkanie poprowadził Pan Łukasz Chlebny radca prawny Kancelarii Prawno-Projektowej ,,Lex Superior" w ramach projektu ,,Kielecko-Ostrowiecki Ośrodek Wsparcia Ekonomii Społecznej". Program spotkania obejmował następujące zagadnienia:
1. Podstawa prawna wydatkowania dotacji.
2. Wydatki kwalifikowalne.
3. Wydatki niekwalifikowalne.
4. Kontrola wykorzystania dotacji przez jednostkę samorządu terytorialnego – konsekwencje nierozliczenia dotacji.
5. Orzecznictwo.
6. Najczęściej popełniane błędy.
7. Dyskusja nad regulaminem wydatkowania