Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1483516
  • Do końca roku: 250 dni
  • Do wakacji: 57 dni
1

Kartka z kalendarza

Podsumowanie udziału w programie ,,Szkoła z Klasą 2.0"

W roku szkolnym 2014/15 Publiczna Szkoła Podstawowa w Jeziorku zadebiutowała w kolejnej już edycji programu „Szkoła z Klasą 2.0” realizowanej przez Fundację Centrum Edukacji Obywatelskiej. Tegoroczna edycja upłynęła pod hasłem „Czytamy i Odkrywamy”. W realizacji programu działali: Dyrektor szkoły pan Zdzisław Dudzic, pan Marek Telka, który pełnił rolę koordynatora programu, oraz nauczyciele: panie Agnieszka Bis, Barbara Sikora i Marta Styczeń. 
Każdy z nauczycieli realizował wyznaczone zadania, a opisy umieszczał na platformie w swoim profilu uczestnika. Planowanie i realizacja zadań było jednym z wymogów koniecznych do uzyskania Certyfikatu 2.0. Dyrektor szkoły mógł wybrać spośród 11 działań tylko jedno. Zadaniem Dyrektora było przedstawienie propozycji wykorzystania zasobów TIK w szkole oraz wprowadzenie tej propozycji w życie. Ponieważ część uczniów nie posiada w domu komputera i stałego łącza internetowego, dlatego, by rozwijać umiejętność posługiwania się TIK zadanie wybrane przez Dyrektora to „komputery po lekcjach”. Do dnia 12. 12. 2014 r. Dyrektor zaplanował zadania, natomiast do 20. 05. 2015 r. wszystkie podjęte zadania zrealizował.

Koordynator programu – Marek Telka wspierał Zespół 2.0 w nauczaniu z wykorzystaniem TIK, czuwał nad grafikiem pracy, organizował wydarzenia ogólnoszkolne, monitorował przebieg działań projektowych w szkole. Na platformie opisał przebieg spotkania otwierającego dla nauczycieli Zespołu 2.0, Debaty szkolnej podczas której został wypracowany Kodeks 2.0 – zasady korzystania z TIK w edukacji, Szkolnego Festiwalu, gdzie zaprezentowane zostały efekty całorocznej pracy – projektów, Kodeksu, zadań i innych prac uczniów i nauczycieli, a także spotkanie podsumowujące program, ewaluacje przebiegu, mocnych i słabych stron. Nauczycielki realizowały swoje zadania, a wymagana była od nich podstawowa umiejętność posługiwania się komputerem, posiadanie własnego konta lub poczty elektronicznej oraz dostęp do Internetu. W I semestrze musiały zrealizować jedno zadanie ze ścieżki Kodeks 2.0, w II natomiast trzy z jednej, wybranej ścieżki zadaniowej: „Projekt edukacyjny”, „Odwrócona lekcja”, „Uczymy innych” oraz „Uczniowskie forum naukowe”.

Zadania nasze zostały zrealizowane i opisane zgodnie z wytycznymi, zamieszczonymi na platformie Szkoły z Klasą 2.0, kontrolowane przez moderatora i są podstawą do zaliczenia całego programu, którego uwieńczeniem będzie zdobycie Certyfikatu 2.0 oraz tytuł Szkoła z Klasą 2.0.

Początkiem pracy w programie były Debaty Klasowe, na których tworzony był Kodeks 2.0 czyli zasady korzystania z narzędzi TIK. Koordynator programu wyjaśnił uczniom co to jest Kodeks oraz zasady jego tworzenia. Uczniowie potwierdzili, że aby czytać i odkrywać potrzebne są narzędzia TIK. Podczas Debaty Szkolnej zatwierdziliśmy Kodeks 2.0, wypracowany podczas Debat Klasowych oraz rozstrzygnęliśmy problemy – siedem punktów Kodeksu. Kodeks 2.0 został przedstawiony Radzie Pedagogicznej.

Naszym sukcesem w tegorocznej edycji było przyznanie odznaki dobrej praktyki dla pani Marty Styczeń za przygotowanie i realizację zadania odwróconej lekcji pt. ,,Świąteczne poranki... wielkanocne tradycje i zwyczaje”.  

Dziękujemy Dyrektorowi szkoły p. Zdzisławowi Dudzicowi za to, że podjął udział w programie Szkoła z Klasą 2.0 i wspierał nas ciepłym słowem i serdecznym uśmiechem, zawsze mogliśmy liczyć na Jego pomocną dłoń w naszych działaniach.