Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1448687
  • Do końca roku: 277 dni
  • Do wakacji: 84 dni
1

Kartka z kalendarza

Realizacja projektu ,,Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności"

W Publicznej Szkole Podstawowej w Jeziorku realizowany był pilotażowy projekt „Świętokrzyskie dwujęzyczne”. Nasza szkoła jest jedną z 29 szkół z województwa świętokrzyskiego, które przystąpiły do  pilotażowego innowacyjnego projektu pt. „Szkolne inkubatory dwujęzyczności”. Jego inicjatorem  jest Marszałek Województwa Świętokrzyskiego. Projekt realizowany był we współpracy ze Świętokrzyskim Centrum Doskonalenia Nauczycieli.

W szkole w Jeziorku projekt realizowany był pod nazwą ,,Angielski na co dzień" przez troje nauczycieli: panią Joannę Rogulę-Dziekan i Martę Styczeń oraz pana Marka Telkę, natomiast grupę docelową uczniów realizującą zadanie tworzyli uczniowie klasy I.   

Projekt "Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności" zakładał warsztaty dla pedagogów, dodatkowe zajęcia w szkołach prowadzone w dwóch językach i przygotowanie międzynarodowego programu związanego z dwujęzyczną edukacją.

"Szkolne Inkubatory Dwujęzyczności" składały się głównie ze szkoleń metodycznych oraz warsztatów i konferencji dla nauczycieli rożnych przedmiotów. Ich uczestnicy mają z nich wynieść wiedzę i umiejętności niezbędne do nauczania treści przedmiotowych w obcych językach. 
Zadaniem szkoły biorącej udział w projekcie było przygotowanie inicjatywy dwujęzycznej w szkole. ,,Angielski na co dzień” to inicjatywa, której istota polega na naturalnym włączaniu elementów języka angielskiego do każdego dnia pracy z uczniami, w ramach wszystkich rodzajów aktywności, zgodnie z zasadą „krótko, ale codziennie”. W każdym bloku tematycznym dzieci poznając: określone słownictwo, zwroty, teksty piosenek, zabawy w przystępny sposób równocześnie z językiem polskim przyswajają język angielski. Uczą się jego stosowania w organizowanych przez nauczyciela różnorodnych sytuacjach zadaniowych, które przygotowują nie tylko do reagowania, ale i podejmowania operacji myślowych w drugim języku