Realizacja programu "PI Synergia początkowej nauki języka angielskiego z edukacją wczesnoszkolną oraz technologiami informacyjno-komunikacyjnymi".
W roku szkolnym 2014 / 2015 Publiczna Szkoła Podstawowa w Jeziorku została wybrana jako jedna z czterech szkół w województwie świętokrzyskim, w której realizowany był innowacyjny program nauczania do klas 1-3 szkoły podstawowej pod nazwą "PI Synergia początkowej nauki języka angielskiego z edukacją wczesnoszkolną oraz technologiami informacyjno-komunikacyjnymi".
W szkole zadanie to realizowało dwoje nauczycieli: pani Joanna Rogula-Dziekan i pan Marek Telka i obejmowało grupę uczniów klasy I.
W ramach projektu korzystano z innowacyjnego programu, w którym wykorzystywane były tablice interaktywne, przewodniki dla nauczycieli oraz karty pracy dla uczniów. Dzięki materiałom edukacyjnym przygotowanym do realizacji projektu nauczyciele umożliwili dzieciom codzienny kontakt z językiem angielskim, tym samym znacznie przyspieszając proces uczenia się tego języka na etapie szkoły podstawowej.
Pomoce dydaktyczne, które powstały przy tworzeniu projektu dodają element języka angielskiego i technologii informacyjno-komunikacyjnych do treści Naszego Elementarza - podręcznika przygotowanego przez MEN, z którego szkoły publiczne korzystają od początku roku szkolnego 2014/2015. Dzięki takiemu rozwiązaniu integracja języka angielskiego z edukacją wczesnoszkolną jest naturalna, a nauczyciel z łatwością dopasowuje różne elementy obudowy dydaktycznej programu z którego korzysta do swoich potrzeb.
Wszystkie materiały edukacyjne o wartości 3000 zł. w które została wyposażona szkoła pozostają do dyspozycji placówki i będą wykorzystane w latach następnych.
Dyrektor PSP w Jeziorku Zdzisław Dudzic sporządził raport dotyczący przebiegu realizacji projektu w szkole, w którym bardzo pozytywnie wypowiada się o przygotowanym programie i wysokiej jakości pomocach dydaktycznych potrzebnych do jego realizacji. Dyrektor twierdzi również, że realizacja programu innowacyjnego pozwoliła zmienić patrzenie nauczycieli i rodziców na nauczanie języka angielskiego w edukacji wczesnoszkolnej. Znakomicie nastąpiła integracja przedmiotowo- językowa. Wyzwoliła chęci pracy z tablicą interaktywną i notebookiem u nauczycieli realizujących projekt. Nastąpiło również zintegrowanie oceniania postępów ucznia na poziomie językowym i treści przedmiotowych.
Wkład modułowy programu pozwolił na realizację rytmiczną i planową zaplanowanych treści. Projekt rozwinął u dzieci twórcze myślenie, spostrzegawczość, zapamiętywanie, rozwinął wyobraźnię i twórczość własną, rozumowanie, liczenie, pisanie, czytanie, myślenie analityczne i syntezę.
Wykorzystanie nowoczesnych technologii podczas lekcji wzmocniło jej dynamikę, urozmaiciło proces dydaktyczny, proces ten stał się ciekawy dla dzieci a tym samym zostały zrealizowane zamierzone treści dydaktyczne i osiągnięto rezultaty w zakresie umiejętności przedmiotowych, językowych i cyfrowych.
Nauczyciele nabrali doświadczenia w synergii międzyprzedmiotowej, uwierzyli, że języka obcego może nauczać każdy nauczyciel.
Uczniowie zaś przekonali się, że język angielski może być wykorzystany w każdej edukacji.
Pada Pedagogiczna PSP w Jeziorku rozważa chęć kontynuacji przedsięwzięcia w całym cyklu edukacyjnym zaangażowanej w zadanie klasy I.