Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1483406
  • Do końca roku: 250 dni
  • Do wakacji: 57 dni
1

Kartka z kalendarza

Koncepcja pracy Niepublicznego Przedszkola

 

 

KONCEPCJA PRACY

NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W JEZIORKU

NA LATA 2014- 2017

 

Koncepcja naszej pracy uwzględnia cztery płaszczyzny odniesienia:

  • Ø Dzieci
  • Ø Rodzice 
  • Ø Nauczyciele
  • Ø Środowisko i społeczność lokalna

Podmiotem są dzieci, które są najważniejsze. To im podporządkowane są cele, zadania i priorytety naszej działalności.

 

Cele główne:

  1. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej. Przedszkole osiąga cele zgodne z polityką oświatową państwa. Przedszkole doskonali efekty swojej pracy. Efektywna współpraca z rodzicami wpływa na jakość pracy przedszkola.
  2. Procesy zachodzące w przedszkolu. Procesy zachodzące w przedszkolu służą realizacji przyjętej w przedszkolu koncepcji pracy. W przedszkolu dba się o prawidłowy przebieg i doskonalenie procesów edukacyjnych.
  3. Funkcjonowanie przedszkola w środowisku lokalnym. Przedszkole jest integralnym elementem środowiska, w którym działa. Przedszkole współpracuje ze środowiskiem na rzecz rozwoju własnego i lokalnego. Przedszkole racjonalnie wykorzystuje warunki, w których działa.

 

 

 

 

Cele szczegółowe:

• Zapewnianie funkcji opiekuńczych, wychowawczych i kształcących, a także możliwości zabawy i nauki w warunkach bezpiecznych, przyjaznych i nowoczesnych, dostosowanych do potrzeb rozwojowych dzieci.

• Dbanie o wysoki poziom pracy wychowawczo-kształcącej, a także zapewnienie atrakcyjnej oferty edukacyjnej.

• Wykorzystywanie nowatorskich form i metod pracy w myśl zasady poprzez zabawę do wiedzy i sukcesu.

• Realizacja programów autorskich uwzględniających: - edukację teatralną, muzyczną, językową, edukację ekologiczną i prozdrowotną.

• Udział w projektach i programach ogólnopolskich wzbogacających rozwój dzieci.

• Ścisła współpraca z rodzicami, jako współpartnerami w procesie edukacji i wychowania dzieci.

• Współpraca z lokalnymi placówkami oświatowymi, organizacjami i instytucjami.

• Promowanie placówki w środowisku i społeczności lokalnej.

 

Wizja placówki

Nasze Przedszkole:

ü  Zapewnia atrakcyjny i twórczy sposób osiągania sukcesów rozwojowych.  

ü  Rozwija osobowość dzieci w oparciu o uznany system wartości.  

ü  Uczy zachowań przyjaznych przyrodzie.  

ü  Kształci tożsamość narodową, zbliża kultury europejskie.

ü  Współdziała z rodzicami i środowiskiem.

ü  Zapewnia pomoc psychologiczno-pedagogiczną dla dzieci, rodziców i nauczycieli.

 

Misja placówki

Nasze Przedszkole:

• Zapewnia atmosferę bezpieczeństwa, akceptacji i radości.

• Bada indywidualne możliwości dzieci.

• Wspomaga i ukierunkowuje rozwój dziecka.

 

• Umożliwia dzieciom osiągnięcie gotowości szkolnej.

• Wspiera działania wychowawcze rodziny.

 

Dzieci

Nasz absolwent:

- zna zasady i normy kultury bycia, 

- wyznaje takie zasady jak: dobro, prawda, piękno,

- jest ciekawy świata,

- dąży do pogłębienia wiedzy,

- rozwija swoje pasje, zainteresowania i talenty,

- otwarty, koleżeński w kontaktach z rówieśnikami,

- samodzielny,

- posiada elementarne podstawy wiedzy, umiejętności niezbędne do podjęcia nauki w szkole,

- posiada poprawną wymowę,

- bogaty zasób słownictwa,

- jest wrażliwy na sztukę, piękno otaczającego świata,

- wie co sprzyja i zagraża zdrowiu, 

- odpowiedzialny za własne czyny,

-  przygotowany do stawiania czoła trudnościom, kłopotom, które może napotkać na swojej drodze,

- jest optymistą.

 

System wzmocnień

Stosowane nagrody:

- pochwała indywidualna,

- pochwała przed całą grupą,

- pochwała przed rodzicami,

- oklaski.

 

 

 

Stosowane kary:

- brak nagrody,

- upomnienie ustne,

- chwilowe odsunięcie dziecka od zabawy,

- poinformowanie rodziców o zachowaniu.

 

 

Sposoby monitorowania osiągnięć dzieci

• Śledzenie losów absolwentów.

• Udział dzieci w konkursach, akcjach, uroczystościach.

• Spotkania z absolwentami, którzy odwiedzają przedszkole.

• Gromadzenie prac dzieci, wystawy.

• Przeprowadzenie diagnozy wstępnej, poprzedzonej wnikliwą obserwacja dzieci (XI – XII).

•Szczegółowe rozpoznanie sytuacji dziecka, bieżące monitorowanie, dokumentowanie wyników, wspomaganie rozwoju.

• Informowanie rodziców o stanie rozwoju dziecka po diagnozie wstępnej i końcowej.

• Półroczna ocena realizacji założonych celów i zadań, analiza, wnioski do dalszej pracy.

•Bieżące wspieranie rozwoju dzieci, praca według indywidualnego programu dokumentowanie wyników obserwacji.

• Przeprowadzenie diagnozy końcowej, wnioski do dalszej pracy (IV).

• Przekazanie rodzicom „Informacji o stanie gotowości szkolnej dziecka”.

 

Sposoby współpracy z rodziną dziecka

• Przekazywanie rodzicom rzetelnej informacji na temat postępów dziecka, jego zachowania i przyczyn ewentualnych niepowodzeń.

• Informowanie rodziców o sposobach i możliwości uzyskania pomocy psychologiczno- pedagogicznej i innej.

• Włączanie rodziców i innych członków rodzin do podejmowania działań na rzecz przedszkola,

• Szerzenie wiedzy pedagogicznej wśród rodziców.

 

• Tworzenie pozytywnej atmosfery w kontaktach z rodziną dziecka.

• Organizowanie spotkań i uroczystości z udziałem rodziców.

• Stworzenie możliwości indywidualnej konsultacji dotyczącej dziecka w wyznaczone cyklicznie dni.

 

 

Sposoby przekazywania rodzicom osiągnięć dzieci:

• Codzienny systematyczny kontakt i rozmowy z rodzicami.

• Cykliczne spotkania i zebrania z rodzicami.

• Zajęcia otwarte dla rodziców.

• Warsztaty wielkanocne i bożonarodzeniowe.

• Wgląd do teczek prac dzieci.

• Uroczystości przedszkolne oraz organizowane przedsięwzięcia.

• Wnioski oraz spostrzeżenia po przeprowadzonych obserwacjach dzieci.

• Informacja o stanie gotowości szkolnej dziecka ( grupy starsze).

• Strona Internetowa.

 

Podnoszenie jakości pracy i formy doskonalenia własnego warsztatu pracy:

- Szkoleniowe rady pedagogiczne.

- Udział w warsztatach i kursach tematycznych.

- Udział w organizowanych wiosennych i jesiennych zespołach metodycznych.

- Udział w ogólnopolskich programach i projektach dotyczących pracy z dziećmi.

- Spotkania ze specjalistami w dziedzinie wychowania.

- Śledzenie literatury oraz publikacji na stronach internetowych.

- Systematyczne zapoznawanie się z aktualnościami prawa oświatowego.

- Systematyczna współpraca z instytucjami działającymi na rzecz dzieci i wychowania.

- Wymiana i wzbogacanie doświadczeń poprzez kontakt z innymi nauczycielami.

 

 

 

 

Monitorowanie pracy nauczyciela:

Nauczyciele stosują ewaluację własnej pracy (samoocenę), jak również zostają poddani ocenie przez dyrektora i rodziców. Badania osiągnięć nauczycieli dokonuje się na podstawie:

- ankiet,

- rozmów z nauczycielami, rodzicami,

- obserwacji pracy nauczyciela

- obserwacji prezentowanych przez dzieci umiejętności, wiedzy i postaw,

- arkuszy oceny pracy nauczyciela i samooceny nauczyciela,

- innych dokumentów obrazujących pracę nauczyciela.

Wyniki badania osiągnięć dzieci, nauczycieli, jak również ocena jakości pracy przedszkola omawiane są na Radach Pedagogicznych analityczno- oceniających odbywających się co pół roku.

 

 

 

Współpraca ze środowiskiem:

- Organizowanie akcji i przedsięwzięć na rzecz środowiska lokalnego.

- Udział w akcjach organizowanych przez środowisko i społeczność lokalną.

- Kontynuowanie współpracy z instytucjami i organizacjami.

- Promowanie placówki w środowisku poprzez:

• opracowanie i dystrybucję folderów przedszkola,

• posługiwanie się własnym logo i adresem mailowym,

• prowadzenie strony internetowej,

• publikacje naszych osiągnięć na łamach prasy, portalach internetowych,

• udział dzieci i nauczycieli w konkursach i programach organizowanych przez inne placówki,

 • organizowanie uroczystości i przedsięwzięć, na których są prezentowane dokonania placówki oraz są zapraszani goście.