Plan Współpracy z Rodzicami
PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W JEZIORKU
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016
Lp. |
Formy współpracy |
Termin realizacji |
Sposoby realizacji |
1. |
Dni adaptacyjne. |
wrzesień |
Zapoznanie rodziców z procesem przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwianie dziecku: - poznania nowego otoczenia w atmosferze bezpieczeństwa, - kształtowania orientacji czasowej w rozkładzie dnia w przedszkolu, - stopniowego przyswajania wiedzy o przeznaczeniu i sposobie korzystania z różnych pomieszczeń, - kształtowania poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.
|
2. |
Spotkanie o charakterze integracyjnym (organizacyjne). Zorganizowanie zebrania ogólnego. |
wrzesień |
- wzajemne poznanie, - zapoznanie ze Statutem przedszkola, - poznanie organizacji pracy, - poznanie ramowego rozkładu zajęć - poznanie oferty zajęć dodatkowych, - omówienie zasad bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu, - określenie zasad i form współpracy, - zapoznanie rodziców z programami wybranymi do pracy w grupie, - przyjmowanie zgłoszeń rodziców nt. indywidualnych preferencji , bądź problemów żywieniowych dziecka, - poznanie „służbowej drogi” rozwiązywania problemów (konsultacje rodziców z wychowawcą, ewentualnie z dyrektorem,) - zapoznanie z harmonogramem uroczystości przedszkolnych, - propagowanie kampanii społecznej: ”Cała Polska czyta dzieciom”, - wybór Rady Rodziców
|
3. |
Pedagogizacja rodziców. |
w ciągu roku |
- przekazywanie artykułów związanych z problematyką wychowawczą, - przekazywanie informacji nt. problemów , na jakie mogą napotykać dzieci, - organizowanie spotkań ze specjalistami ( psycholog , logopeda)
|
4. |
Systematyczne kontakty indywidualne |
cały rok |
- omawianie problemów wychowawczo – dydaktycznych, - rozwiązywanie problemów z nauką i trudnościami wychowawczymi |
5. |
Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola. |
cały rok |
- pomoc w naprawie sprzętu przedszkolnego, - pomoc w imprezach przedszkolnych, wypieki ciast, zakup owoców na uroczystości przedszkolne, zakup paczek dla dzieci, - włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy, przedszkola (dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody, kącika zabaw)
|
6.
|
„Cała Polska czyta dzieciom” – udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej. |
w ciągu roku |
- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom w domu, - czytanie przyniesionych ze sobą książek w przedszkolu, odwiedzanie grupy |
7. |
Zajęcia otwarte. |
zgodnie |
- udział rodziców w zajęciach otwartych obrazującym możliwości dzieci oraz ich osiągnięcia
|
8. |
Konsultacje indywidualne. |
w ciągu roku |
- rozmowy indywidualne z rodzicami o mocnych i słabych stronach dziecka, zauważonych trudnościach, wskazanie kierunków pracy z dzieckiem
|
9. |
Systematyczne prowadzenie kącika dla rodziców. |
cały rok |
- przekazywanie rodzicom bieżących informacji, - umieszczanie w kąciku tekstów piosenek, wierszy, których aktualnie uczą się dzieci, -zamieszczanie informacji o uroczystościach, planowanych wycieczkach, - prezentowanie prac plastycznych oraz innych wytworów twórczości dzieci w formie stałej wystawki
|
10. |
Aktualizacja strony internetowej przedszkola- strona szkoły. |
cały rok |
- galeria zdjęć, - opis uroczystości |
11. |
Udział rodziców w zbiórkach charytatywnych. |
cały rok |
- przekazywanie środków finansowych na Radę Rodziców, - zbieranie zakrętek plastikowych |
12. |
Wyjazdy, wycieczki. |
według planu |
- pomoc w opiece nad dziećmi |
13. |
Uroczyste pasowanie na przedszkolaka. |
listopad |
- integracja rodziców z przedszkolem, - złożenie przysięgi przez dzieci i rodziców, - czynne zaangażowanie rodziców przy przygotowaniu uroczystości
|
14. |
Spotkanie jasełkowe z okazji Świąt Bożego Narodzenia. |
grudzień |
- czynne zaangażowanie rodziców przy przygotowaniu uroczystości |
15. |
Spotkanie |
styczeń |
- przekazanie informacji nt. stopnia realizacji programów wybranych do pracy z dziećmi, - przekazanie pisemnych informacji , opracowanych przez wychowawczynię nt. osiągnięć dzieci oraz podsumowujących obserwację semestralną, - przekazanie informacji nt. grupy, - omówienie form współpracy przedszkola z instytucjami (Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna, logopeda, -omówienie przez wychowawczynię kształtowania się procesu usamodzielniania dzieci, - rozmowy indywidualne, - propozycje indywidualne kierowane do rodziców nt. możliwości skorzystania z konsultacji w poradni pedagogiczno – psychologicznej
|
16. |
Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez zaproszenie rodziców na Bal Karnawałowy |
styczeń |
- pomoc rodziców w przygotowaniu poczęstunku, - pomoc rodziców w opiece nad dziećmi |
Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2015/2016 został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 01.09.2015r.
……………………….