Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1483326
  • Do końca roku: 250 dni
  • Do wakacji: 57 dni
1

Kartka z kalendarza

Plan Współpracy z Rodzicami

 

PLAN WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI
NIEPUBLICZNEGO PRZEDSZKOLA W JEZIORKU
W ROKU SZKOLNYM 2015/2016

 

Lp.

Formy współpracy

Termin realizacji

Sposoby realizacji

1.

Dni adaptacyjne.

wrzesień

Zapoznanie rodziców z procesem przystosowania do życia w warunkach przedszkolnych poprzez umożliwianie dziecku:

- poznania nowego otoczenia w atmosferze bezpieczeństwa,

- kształtowania orientacji czasowej w rozkładzie dnia w przedszkolu,

- stopniowego przyswajania wiedzy o przeznaczeniu i sposobie korzystania z różnych pomieszczeń,

- kształtowania poczucia przynależności do grupy przedszkolnej.

 

2.

Spotkanie o charakterze integracyjnym (organizacyjne). Zorganizowanie zebrania ogólnego.

 wrzesień

- wzajemne poznanie,

- zapoznanie ze Statutem przedszkola,

- poznanie organizacji pracy,

- poznanie ramowego rozkładu zajęć

- poznanie oferty zajęć dodatkowych,

 - omówienie zasad bezpieczeństwa dzieci w przedszkolu,

- określenie zasad i form współpracy,

- zapoznanie rodziców z programami wybranymi do pracy w grupie,

 - przyjmowanie zgłoszeń rodziców nt. indywidualnych preferencji , bądź problemów żywieniowych dziecka,

- poznanie „służbowej drogi” rozwiązywania problemów (konsultacje rodziców z wychowawcą, ewentualnie z dyrektorem,)

- zapoznanie z harmonogramem uroczystości przedszkolnych,

 - propagowanie kampanii społecznej: ”Cała Polska czyta dzieciom”,

- wybór Rady Rodziców

 

3.

Pedagogizacja rodziców.

w ciągu roku

- przekazywanie artykułów związanych z problematyką wychowawczą,

- przekazywanie informacji nt. problemów , na jakie mogą napotykać dzieci,

- organizowanie spotkań ze specjalistami ( psycholog , logopeda)

 

4.

Systematyczne kontakty indywidualne
z rodzicami.

cały rok

- omawianie problemów wychowawczo – dydaktycznych,

- rozwiązywanie problemów z nauką i trudnościami wychowawczymi

5.

Zaangażowanie rodziców w prace na rzecz przedszkola.

cały rok

- pomoc w naprawie sprzętu przedszkolnego,

- pomoc w imprezach przedszkolnych, wypieki ciast, zakup owoców na uroczystości przedszkolne, zakup paczek dla dzieci,

 - włączanie rodziców w bogacenie bazy materialnej grupy, przedszkola (dostarczanie potrzebnych do zajęć materiałów, przyborów, okresowe wzbogacanie kącika przyrody, kącika zabaw)

 

6.

 

 

„Cała Polska czyta dzieciom” – udział w ogólnopolskiej kampanii społecznej.

w ciągu roku

- zachęcanie rodziców do czytania dzieciom w domu,

- czytanie przyniesionych ze sobą książek w przedszkolu, odwiedzanie grupy

7.

Zajęcia otwarte.

zgodnie
z planami

- udział rodziców w zajęciach otwartych obrazującym możliwości dzieci oraz ich osiągnięcia

 

8.

Konsultacje indywidualne.

w ciągu roku

- rozmowy indywidualne z rodzicami o mocnych i słabych stronach dziecka, zauważonych trudnościach, wskazanie kierunków pracy z dzieckiem

 

9.

Systematyczne prowadzenie kącika dla rodziców.

cały rok

- przekazywanie rodzicom bieżących informacji,

- umieszczanie w kąciku tekstów piosenek, wierszy, których aktualnie uczą się dzieci,

-zamieszczanie informacji o uroczystościach, planowanych wycieczkach,

- prezentowanie prac plastycznych oraz innych wytworów twórczości dzieci w formie stałej wystawki

 

10.

Aktualizacja strony internetowej przedszkola- strona szkoły.

cały rok

- galeria zdjęć,

- opis uroczystości

11.

Udział rodziców w zbiórkach charytatywnych.

cały rok

- przekazywanie środków finansowych na Radę Rodziców,

- zbieranie zakrętek plastikowych

12.

Wyjazdy, wycieczki.

według planu

- pomoc w opiece nad dziećmi

13.

Uroczyste pasowanie na przedszkolaka.

listopad

- integracja rodziców z przedszkolem,

- złożenie przysięgi przez dzieci i rodziców,

- czynne zaangażowanie rodziców przy przygotowaniu uroczystości

 

14.

Spotkanie jasełkowe z okazji Świąt Bożego Narodzenia.

grudzień

- czynne zaangażowanie rodziców przy przygotowaniu uroczystości

15.

Spotkanie
z rodzicami– podsumowanie wyników obserwacji.

styczeń

- przekazanie informacji nt. stopnia realizacji programów wybranych do pracy z dziećmi,

- przekazanie pisemnych informacji , opracowanych przez wychowawczynię nt. osiągnięć dzieci oraz podsumowujących obserwację semestralną,

- przekazanie informacji nt. grupy,

- omówienie form współpracy przedszkola z instytucjami (Poradnia Pedagogiczno – Psychologiczna, logopeda,

-omówienie przez wychowawczynię kształtowania się procesu usamodzielniania dzieci,

- rozmowy indywidualne,

- propozycje indywidualne kierowane do rodziców nt. możliwości skorzystania z konsultacji w poradni pedagogiczno – psychologicznej

 

16.

Wzmacnianie więzi rodzinnych poprzez zaproszenie rodziców na Bal Karnawałowy

styczeń

- pomoc rodziców w przygotowaniu poczęstunku,

- pomoc rodziców w opiece nad dziećmi

 

 

Plan współpracy z rodzicami na rok szkolny 2015/2016 został zatwierdzony na posiedzeniu Rady Pedagogicznej w dniu 01.09.2015r.

 

 

……………………….