Publiczna Szkoła Podstawowa im. św. Eugeniusza de Mazenoda w Jeziorku

26-006, Nowa Słupia

Jeziorko 123a

Tel: 41 317-79-80

spjeziorko@o2.pl

 

 

 

Statystyki

  • Odwiedziło nas: 1483742
  • Do końca roku: 249 dni
  • Do wakacji: 56 dni
1

Kartka z kalendarza

Debata szkolna

Debata szkolna odbyła się w poniedziałek 09 marca 2015 r. o godz. 10.30 w sali humanistycznej. Wzięło w niej udział 18 uczniów z klasy III, IV i VI, wychowawcy tych klas i koordynator. Całe spotkanie trwało jedną godzinę. 

Po zebraniu się wszystkich uczestników, debate uroczyście otworzył pan dyrektor Zdzisław Dudzic, który przypomniał, że jej celem jest rozmowa o sposobie korzystania z technologii informacyjno-komunikacyjnej. Debatę poprowadził pan Marek Telka - koordynator programu. 

Na wstępie debaty uczniowie zostali zapoznani z jej celami i z zadaniem jakie mieliśmy do wykonania. Krótka prezentacja multimedialna przygotowana i opracowana przez koordynatora przypomniała zgromadzonym również cele programu "Szkoła z klasą", znaczenie technologii informacyjno-komunikacyjnej w czasach współczesnych, zadania do wykonania w tym półroczu oraz zwrócono uwagę na to, czym jest  debata i po co się ją robi oraz jak powinna prawidłowo przebiegać.

Potem każda reprezentacja danej klasy odczytała na głos swój Kodeks klasowy, a następnie uczniowie zgodnie z wcześniejszymi ustaleniami, zostali przydzieleni do grup problemowych. Dzieci spośród siebie wybierały sekretarza oraz lidera, który miał kierować pracą grupy i reprezentować ją ogólnym forum. Zadaniem kazdej grupa było wybrać z klasowych kodeksów po dwa najważniejsze, najlepiej sformułowane punkty, dotyczące przydzielonego im zagadnienia. Po wybraniu punktów miała miejsce ich prezentacja. Wszyscy mogli usłyszeć propozycje wybrane przez poszczególne grupy.

Kolejnym etapem szkolnej debaty było głosowanie uczniów nad każdym proponowanym punktem. Uczestnicy debaty głosowali za pomocą podniesienia ręki. Do kodeksu szkolnego przechodził ten punkt, który zdobył większość głosów. 

Po zakończeniu głosowania wszystkie wybrane punkty zostały zamieszczone na tablicy i jeszcze raz odczytane na głos. Następnie wszyscy mogli się im przyjrzeć i zabrać głos w dyskusji. Po wyczerpaniu czasu na ewentualne wnioski i uwagi podjęto decyzę o dokonaniu niezbędnych poprawek, dotyczących brzmienia poszczególnych punktów KODEKSU. 


A oto pełna treść naszego nowego kodeksu 2.0:

1. Wykorzystujemy TIK w celach edukacyjnych, informacyjnych i komunikacyjnych.

2. Nie publikujemy i korzystamy z informacji i zdjęć bez zgody autora.

3. Jesteśmy bezpieczni w sieci, omijamy strony dla dorosłych.

4. Telefony komórkowe tylko po lekcjach.

5. Korzystamy z TIK na lekcjach, zajęciach dodatkowych i na świetlicy.

6. Pomagamy sobie i dorosłym w korzystaniu z TIK.

7. Dbamy i szanujemy sprzęt komputerowy dostępny w szkole.


Wnioski które nasunęły się po debacie klasowej to że:

1. Uczniowie chętnie brali udział w debacie

2. Czują się odpowiedzialni za dalszą przyszłość szkoły

3. Debata jest ciekawą formą rozwiązywania problemów

4. Zagadnienia nad którymi pracowano w czasie dyskusji nie były dla uczniów nowością i potrafili ciekawie o nich opowiadać

Jesteśmy pewni, że obecna wersja kodeksu będzie ulegała poprawie w trakcie dalszej pracy. Bedziemy ją udoskonalać w trakcie dalszych działań. Następnie zostanie on przedstawiony dyrekcji szkoły, nauczycielom oraz będzie zamieszczony na stronie internetowej. Na szkolnych korytarzach pojawią się plakaty przedstawiające poprawioną wersję kodeksu. Dodatkowo zostanie przygotowana krótka prezentacja, która zostanie pokazana na apelu wychowawczym całej społeczności szkolnej oraz nauczycielom na najbliższym posiedzeniu rady pedagogicznej.